Egy vélemény a mai magyar borhelyzetről. Megfontolandó. A magyar bormarketing helyzete jelenleg úgy fest, ha egy képi hasonlattal szeretném érzékeltetni, hogy bedobunk egy kavicsot a tengerbe, és várjuk a cunamit. Nem jó ez így... nagyon nem jó. A minap volt szerencsém részt venni az idei Borjog és Bormarketing Konferencián. Minőségi rendezvény volt neves hazai, és külföldi előadókkal. Jól éreztem magam, még a számomra kevésbé érdekes borjogi előadásokban is megtaláltam az értékelhető információkat. Az utolsó napirendi pont azonban arra kényszerített, hogy végül keserű szájízzel távozzak a rendezvényről. Bormarketing kerekasztal beszélgetés volt a hazai borvilág hét neves szereplőjével. Volt köztük borász, borakadémikus, borszakértő és főszerkesztő is, de marketing szakember egy sem. Elég nagy volt a zűrzavar. Azt hiszem onnan indultunk, hogy hogyan is kellene végre normálisan, és irányítottan a külföldi piacokra lépni, és valahol ott volt a beszélgetés vége, hogy tulajdonképpen nincs is olyan egységes termék, hogy Magyar Bor.
Powered by WPeMatico